God fortsättning..

Var en fortsatt trevlig julafton igår. Vi åkte till pappa i Habo, dit Farmor och Farfar också kom. Enda störande är pappas försiktighet med sitt hem och sin nya trägolv som säkert kommer repas av Tix klor, suck. Blev mycket mat igår vilket känns av runt magen idag, men ändå fortsätter man gluffsa i sig.

Jag, Tix och Pappa var ute och gick i skogen på Domberget i förmiddags. var jätteskönt väder-som en solig höstdag. På berget finns en gammal ödegård med ett inrasat hus och mängder av skrot och skräp runt huset. Pappa har fotat huset tidigare och följt dess förfall. Får alltid en speciell sentimental känsla av sådana ställen-var säkert mycket fint där en gång. Tix tyckte det var ett suspekt ställe och reste ragg när hon kom nära huset, men var fortfarande mycket nyfiken och ville springa in i bråten, vilket inte kändes som en bra idé.

Åt lutfisk till lunch-slemmigt men mättande... Sen åkte vi in till mamma i stan igen. Är just nu i valet och kvalet över kvällens aktiviteter. Vännerna vill gå ut på flera håll och jag vill gärna träffa dem men känner mig lite orklös och inte speciellt sugen på att gå ut. Dessutom har jag ju Tix så nu lutar det åt att stanna inne hos mamma och ta det lugnt...Och äta godis. Har fått boken "Hinsehäxan" (tyckte ju familjen var mycket passande nu) i julklapp som jag börjar läsa och gärna fortsätter med under kvällen, då den är väldigt intressant.

Imorgon ska vi tydligen åka uppåt vid femtiden så det blir väl en sväng på rean före det. Fick en del pengar igår som ju behöver shoppas upp, funderar på att köpa en digitalkamera så jag kan öka kvalitéten på mina foton =)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback