Svinkall sökträning!

Inatt kom snön till Uppsala. När vi gick hem från Johans kompis vid tolvtiden såg vi knappt framför oss för snön som yrde. Tix gillade snön skarpt men så är hon ju också född i Norrland, hi, hi. Jag tycker också det är mysigt och passande till mitt julpyntande som jag spenderat kvällen med. Vi åt en mini-julmiddag också för jag firar ju inte julen här med Johan utan nere i Jönköping med familjen.

Marken var alltså snötäckt och luften kall när vi begav oss ut till Lunsenskogen för sökträning i morse. Var lite orolig för att Fiestan inte skulle orka genom snön, är ju ingen terrängbil direkt, men det va inga problem.  Förutom jag och Tix var det Jenny med Axa, Marie med Beskow och Annica med Zassa som pulsade ut i sökbanan.
Vi gick som andra ekipage och startade med en lätt figge. Poppup med både syn och ljud-retning. Hon har ju inte kört sen tävlingen så jag ville starta kul och enkelt. Plockade sedan bort synretningen men gav henne korta ljud för att styra upp henne. Det blev raka och bra skicka med mycket fart och fokus. Glömde skälla upp henne före så på första figgarna var markeringarna lite klena men det tog sig.
Hon gick alldeles för nära in på och kladdade på figgarna så där fick de säga till på skarpen. Inte förräns Jenny fick in en "känga" i bröstet på henne när hon kom ut, gav det resultat. Efter det höll hon ett bättre avstånd. Trots tillsägelsen blev hon inte låg utan tände snarare till i skallet och leken med figgen. Ett kul och lyckat pass, va endast på henne någon gång om näsan i backen på väg in till stigen.

Nu är det dags för sänggång, imorgon är det lång arbetsdag. När jag slutar för dagen på Mellis ska jag vidare till mitt extrajobb som personlig assisent och slutar inte förräns kl22. Men det är ett kul jobb och bra pengar. För det vet man ju att man behöver...om inte annat till vet.kostnader...

Tja! / E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback