Vissa är snabbare i snön än andra..

Just inkommen från långpromenad. En stor fördel med snön är att det blir så ljust ute, skönt att slippa ficklampan på kvällspromenaden.
Märkte nu på promenaden att jag varit lite "snäll" med vissa regler på sistone och det straffar sig ju direkt. Eftersom hon är så lydig och samarbetsvillig som hon är glömmer man ibland bort att det måste underhållas-Konstant! Tix brukar inte tillåtas några vida svängar bort från mig men jag har låtit henne löpa lite fritt några dagar nu. Är ju bra träning att hon springer i snön på åkrarna. Det är ju bara det att när då den där haren poppar upp som gubben i lådan blir det ju MYCKET svårare att få kontroll på situationen. Tix försvinner som ett svart sträck, och den förrut strikt hållna gränsen på max 30m från mig, drog hon över utan att blinka. Det är inte det lättaste att springa ifatt och korrigera när man pulsar fram i snö över knöglig åker med klumpiga kängor och termobraller. Blev mer flås än prat när jag mötte den tillbakavändande Tix. Men tog åt sig gjorde hon iaf.
Gömde lite leksaker bland en hög med stockar som Tix fick leta fram i mörkret, det tog en stund men åh va kul det är att leta! Vi har inte tränat så mycket denna vecka. Tränade väldigt intensivt inför senaste tävlingen (i söndags) och jag tycker hon tappade lite gnista på slutet. Funkar bra att lägga in några dagar av bara motion och lekaktivering så blir hon riktigt sugen på träning sen. Lagom till helgen kommer hon böna och be om ett ordentligt lydnadspass och då blir det superkul att köra.
Får förhoppningsvis ihop sökgänget för träning ihelgen. Har varit lite frånfall på sistone, men det ska det bli ändring på bara vi får tag i någon ambitiöst ekipage som vill hänga på oss fyra som nu tränar.

Nu börjar Tix sucka tugnt och jag gäspa så vi drar oss nog till sängs.

God natt!

Förresten har jag fått min första kommentar på bloggen-jättekul!

Kommentarer
Postat av: Annica och Sazza

Klart vi ska träna mer sök :) Sazza tycker matte är skittråkig som bara skriver ex-jobb. Matte lovar att hon ska prioritera söket...

Postat av: Helena &Brorsan Hix

Oj,vad vad kul att hitta eran sida!!Det var förresten kul att träffas på Mh:t och se Tix.Det blev juh ett riktigt lyckat Mh för alla valpar.Tänk vilka stjärnor vi fått...//Hix och Matte Helena

2005-12-04 @ 22:36:06
Postat av: Fam Thurfjell

Hej

Oj vad kul med en Tix sida mamma ix blir stolt.
Såg att brorsan hunnit före in hit!!!
Brorsan prick mår bra och har börjat se ut som en hund....... med sina stora öron och så...
Han går som en raket på skyddet och matte är jättenöjd och tro det eller ej vi har fixat en platsliggning med huvudet i backen dock inte på ix ännu .... skam den som ger sig...
Kör så det ryker i sökskogen Ni är bäst........
Hoppas allt är bra.

Kramar Mamma ix och brorsan pricken och resten av gänget.

2005-12-06 @ 16:32:41
URL: http://ersnäs.no-ip.org/ciahund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback