Åter vid bloggen..

Oj vilket hopp det blev mellan bloggtillfällena nu. Ska skärpa mig. Tix och jag har hunnit med en hel del kul under veckan som varit. I helgen som gick var vi i Sthlm på skyddskurs med Fredrik Ehrenflod som figurant/instruktör. Var mycket givande och gav verkligen mersmak för att komma igång ordentligt med skyddet, kanske tävla i slutet av året.
Två spår är tyvärr det enda jag lagt sen sist, ska försöka få till ett idag också. I förrgår var det första för året på barmark (ingen snö, tjoho!!). Har nu börjat lägga pinnar i spåret som hon sist bara tog en av två. Den andra missade även jag då jag inte märkt ut vart den låg och det var ganska risigt underlag. I övrigt gick hon bra men tappade spåret en gång ocg gick på något annat (vilt?). Spåret var ca 500m långt i skogsterräng.
Ett sökpass har vi även hunnit med där vi la in vårt första tomskick vilket kändes bra. Hon gick ut långt och vek av in. Gick sen lika bra ut på andra sidan och tog figgen utan retning. Imorgon (långfredagen) är det dags igen och sedan jobbar jag tolvtimmarspass lör och sön så då blir det bara slappa och busa med Johan för Tix del.
I eftermiddag ska vi iväg och träna lydnad för Mia (Dunder
www.brukshundcenter.se ) vilket blir nyttigt för att få ordning på lite saker inför kommande tävlingar. Nästa som kommer är lägre sök 7/5 på BroHåbo BK. Måste försöka hinna träna med skott i nästa vecka. Har inte gjort det sen i sommras och det kan ju vara skönt att kolla av bara.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback