Lyckad och misslyckad träning...

Det misslyckade var mitt spår som jag la i tisdags i skogen vid klubben och det låg ca en timme medans vi tränade lydnad. Tix tog upp det jättebra och det gick alldeles för fort för att jag skulle hänga med ordentligt i den gaska snåriga skogen. Efter ca 200m fick jag en pinne rätt upp i läppen så jag stannde tvärt och kastade tyvärr ur mig några ganska muttra ord vilket fick Tix att sluta spåra. Hon tappade spåret och tog sen bara upp det korta bitar och tappade igen och igen. Suck, hon får sån himla fart när hon väl spårar men hinner inte riktigt med att tänka samtidigt. Måste se till att bromsa henne mjukt under hela sräckan.

Det som var lyckat var att vår första träning av moment med skott sen i somras gick utan problem (inte problem med hunden iaf...ingen ytterligare kommentar ges=)). Hon låg bra under platsliggningen och under budföringen brydde hon inte sig alls om skytt eller skott. Är lite orolig dock att om skytten står mer gömd i en skogskant el dyl så kommer hon vilja dit och kolla.

I går var det strålande sol och Tix och jag var ute och cyklade på lunchen. Nu ska det konditionstränas =)Hon var även med Johan och joggade i söndags. I dag spöregnade så Tix får va hemma från "jobbet" i hundgården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback