Ett "nej" som fungerar!

Var nere på klubben igår kväll och målade klart prispallen tillsammans med Marie och Tobbe. Nu är den redo för DM:et på lördag. Efter att pysslet var klart tränade vi. Fortsätter nöta på Lk3-momenten som jag annars är ganska less på. Metallapportering, vittring, fritt följ och fjärr var det som vi la ned mest på. Gjorde två inkallningar med ställande också, vill inte nöta för mycket för då blir hon så långsam i inkallningen. Hon vill komma framåt lite i fjärren nu med men jag flyttar tillbaks henne och ger bara beröm när hon gör precis rätt.
Fick en ordentlig chans att pröva på mitt "nej" under träningen. På planen brevis oss körde en tjej från en grannklubb en del skyddsträning mot figge. Jag tyckte inte Tix verkade vara allt för intresserad utan jag satte henne och gick och la ut vittringspinnar som vanligt (hon sitter/ligger ju alltid kvar...). vet inte riktigt vad som slog slint men plötsligt när mallen som tränas på andra sidan skickas av sin förare mot figgen så "trodde" Tix att nu var det hon som skulle få springa och ta busen-Men hallååå!!! Va ren tur att jag vände mig om just då och vrålade (hi, hi) ur mig -Tix NEJ!! Och halvägs över bron till andra sidan, som hon var, tvärvände hon och kom slokörat tillbaks. Så hyfsad återkallning har man kanske på vovvsingen =) Fick lite ökad puls ngn minut där kan jag säga, man får inte glömma bort att koppla på ögonen i nacken när man lämnar lilla damen i fortsättningen. Iaf med så stor retning i närheten.

Idag ska vi ut och cykla en sväng igen och sen blir det nog en tur till klubben ikväll. Imorgon ska jag vara där 6.30 för att ta emot de tävlande och sen skriva under förmiddagens lydnad.

Kommentarer
Postat av: Helena

Duktig tjej som lyder! När sådant inträffar så märker man ju iallafall att träningen har gett resultat. Hoppas det blir en lyckad tävlingsdag imorgon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback