Lydnaden känns ok..

Inför tävlingen nästa helg (lk3 på OlandstraktensBK) känns det faktiskt helt ok just nu. I alla fall med tanke på hur lite vi tränat i sommar, vilket ju också varit tanken. Tix är absolut mycket mera taggad nu och samtidigt kommer ju lite problem som trängande i fria följet, men hellre det än att hon är seg. I söndags blev jag lite orlig när det verkade som att hon helt glömt bort allt vad vittringsapportering heter men det var bara tillfälligt för måndags var det precis som det skulle igen. Måste bara jobba på tempot och tugget men bör väl göra vid sidan av momentet och kommer bara tempot upp så försvinner nog tugget också.

Tix fick följa med Beskow med husse på löparrunda i måndags. Drygt 8km i bra fart. Tix var ovanligt fräsch efteråt och hade hängt med bra till skillnad från när hon springer med Johan då hon bara sackar efter. En liten teaterapa som har kommit undan med att spela trött. Nu får han va på henne så att hon verkligen springer. Smidigt för mig för övrigt att få henne tränad på detta sätt, utan ngn insatts från min sida. Ikväll tänkte jag dock ta en cykelrunda. Skulle ha tränat sök men kom på att vi ska på föräldragrupp ikväll så jag får hoppa över det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback