Regn och rusk

Högsommarvärmen har gett med sig för svalare temp och regn. Skönt tycker jag och Tix fast man blir ju lite småblöt när man är ute. Igår mådde jag fortfarande gannska kass så det blev inte så mycket gjort. Var på besök på förlossningen med vår föräldragrupp-spännande. Sedan vilade jag mest hela dagen så som tur var tog Johan med rastlösa Tix ut på en joggingrunda. Hon har verkligen piggat på sig och hänger nu med utan problem. När hon kom hem hade flåset redan lagt sig. Gör väl sitt till också att det inte är så varmt längre.

Idag kände jag mig lite piggare så vi har varit ute mellan skurarna och kört uppletande. Höll till på "ängen" vid Mc Donalds och Skogsstyrelsen. Var mycket störningar med bilar, människor och någon instruktörsledd grupp med hundar som tränade på gräsplanen brevid (?) men Tix jobbade på hur bra som helst ändå. Nu var hon ju med och såg att jag gick ut vilket drog upp henne lite extra. Körde två omgångar med tre saker i varje. Andra gången även med små saker (suddgummi, skruvkork) som hon tog men det krävde en stunds jobb i området. Hon tycker det är riktigt kul med sakuppletande vilket ju är bra för när matte inte orkar med mer sök så får det väl bli mycket av uppl istället. 

Nu blir det att vila en stund igen för ikväll ska jog orka gå på styrelsemöte på klubben. Jag och Mimmi hade tänkt måla på vår prispall före men då får vi nog hoppas att regnet håller upp i em. Kanske blir en sväng lydnad också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback