Så j...a typiskt!

Uppladdningen inför kommande tävling har kännts riktigt bra och Tix har varit ordentligt taggad på plan. Denna veckan tänkte jag köra igenom programmet och finslipa det sista men vad händer inte då... Jo Tix gör sig illa. Vi var och badade i lördags och ivattnet fanns någonting vasst som skar upp Tix trampdyna på vänster bak-tass. Tyckte inte det såg speciellt djupt ut men igår ville det inte sluta blöda och det får ju inte en chans heller eftersom det sitter så dumt till. Så fort hon rör sig går det ju upp och hon är inte allt för försiktig även om hon haltar till lite ibland, så lite on har hon nog stackarna. Har nu lindat om det ordentligt och så får hon ta det  lugnt någon dag med bara rastning. Tänkte åka och kolla om man kan köpa ngn typ av sko att sätta på tassan så det skyddas bättre. Så detta betyder då att ingen träning de närmsta dagarna och så hoppas jag att hon ska vara ok att iaf tävla till helgen.

Vi hann träna ett sökpass innan skadan uppkom där vi körde markeringar och positioner. Jag var ute och klampade runt omkring henne när hon var hos figgen men hon höll i skallet bra. Possitionsträning gick ut på att hon ska backa ut och lägga sig om hon kommer för nära. Hon tog det jättebra och vi körde även två helt liggande figgar som hon tog bra.

Idag börjar min sista arbetsvecka för lång tid framåt. Konstigt...

Kommentarer
Postat av: Helena & Zander

Ajajaj, stackars Tix! Hoppas tassen hinner bli bra till nästa helg. Håller båda tummarna för er!
/Helena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback