Snurvlar mig igenom sista arbetsdagen

Usch och blä för att vara förkyld. Som om det inte räckte att man är gravid och det är äckligt varmt ute-gnäll, gnäll... Fast just nu är det lite svalare och jag hoppas det håller i sig hela dagen. I eftermiddag ska jag och Elin ut och snitsla upp vårt spår i Järlåsa som ska användas vid DM:et  som UBK annordnar nästa helg. Ser INTE fram emot att släpa mig igenom 1500m skog och samtidigt tänka på att få till spåret med metrar, vinklar, pinnar och snitslar. Tix får iaf en ordentlig promenad i skogen i sällskap med Hallon. Det får dock inte bli en alltför livlig resa med tanke på tassen som nu börjar läka ihop. Imorgon är det ju tävlingsdags så då måste hon ju gå på den utan att bli störd.

Tränade nere på klubben igår. Elin var jättesnäll och kom förbi och kommenderade mig genom fria följet och rutan. Tix blir verkligen heltaggad av att bli kommenderad nu-lite väl mycket. Käften smäller under f.f. och trängandet finns där till och från. Stegförflyttningar och vändningarna var dock bra. Rutan är ju skitkul enligt Tix och vi tränade lite på att förhindra tjuvstart-hon sitter väldigt löst när tävlingsledaren säger sitt "kommendera". Jag väntar lite länge med mitt "ligg" när jag egentligen skulle kunna dra till med det när hon går in i rutan, nu kommer det när hon vänder sig om och då är ju risken större att hon hinner hamna fel. Borde jag ju fixat med tidigare...

Nu ska jag jobba mina sista timmar som blivande mamma och inte återkomma i arbetslivet förräns jag ÄR mamma, och x antal månader därefter....skumt men skööönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback