Spåret...

Är förvånad över hur bra Tix spårade idag. Vi har ju inte spårat sen i våras. Jag la ut ett ca 400m långt spår som fick ligga i 1,5 timme. Vi åkte iväg och promenerade och badade under tiden.
Skickade Tix ca tre meter från spåret och hon rusade rätt fram och näsan ner i spåret och iväg. Hade lagt ut godis (skinka) efter några meter och sedan efter varje sväng. Hade ett flertal mjuka svängar och en skarp vinkel. De gick bra allihop, dock tappade hon i vinkeln men märkte det själv direkt och gick tillbaks och hittade spåret. Förut har hon blivit störd av godis men jag chansade och prövade igen. Nu var hon mer upptagen med att spåra och tog bara en enstaka bit för att sedan ge sig vidare. På slutet gick hon upp högre med näsan även om hon följde spåret och precis innan slutet (brandslang) gick hon tyvärr upp helt innan hon tog den. Tror att det är bra att öka liggtiden ännu mer och verkligen gömma slutet. Har gått tillbaka från att ha pinnar i spåret då jag inte vill ha för mycket avbrott när hon kommit igång. Pinnarna tar hon ju men har haft svårt att ta upp spåret igen.
Ska verkligen försöka att spåra kontinuerligt nu när jag inte orkar köra så myclet sök. Kan ju ta det mer i min takt även om jag blev ordentligt trött efteråt. Får väl köra lite fältspår om det blir för tungt i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback