Julbord

Ikväll ska det ätas julmat, mums! Det är TÄS som avrundar året med att vi äter julbord tillsammans på Skarholmen. Är trevligt att umgås utanför klubben ibland.

Körde lite lydnad före medlemsmötet i onsdags och igår förmiddags. Då var vi på parkeringen vid "Draget" för att slippa bli leriga upp till knäna. Körde mycket fritt följ med en del korrigeringar. Marie kom med idén att lägga ut roliga saker på plan för att störa vilket ju är jättebra. Tix gick riktigt bra efter vissa diskussioner. Rutan gick bra som vanligt. Körde även hela momentet en gång. Att apporteringen gick bra förra veckan visade sig vara en tillfällighet för i går var det trava in som gällde igen. Jag ger fasen upp... Eller nej inte än, ska torka lite blodpudding och ta med ut idag för att se om det kan göra susen. Måste se till att vädra våra vittringspinnar för imorgon tänkte jag köra hela programmet. Har kollat av de nya momenten i trean (nya regler efter nyår) med Tix och det är inga problem men jag hoppas vi slipper köra dem.

Nu på förmiddagen har jag varit ute och borstat och ryckt Tix päls vilket jag skulle kunna göra i oändlighet känns det som för hon fäller som bara den. Hon får vanligtvis ligga i soffan men just nu är det ingen höjdare för då får jag dammsuga soffan två ggr om dagen. Tix har förpassats till en fåtölj och är lite missnöjd. Det blir gott om konditionsträning för tjejen nu när jag är ute och springer några gånger i veckan. Är lika avundsjuk på hennes ork och energi varje gång. På söndag är det sökträning och det är på tiden för vår del. Denna gång ska jag inte försova mig.

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback