Premiärbesök i hundgården

Idag var första dagen som Tix hängde med till jobbet och tillbringade ca åtta timmar i hundgård. Minus en lunchpromenad då förstås. Hon verkade tycka att det var helt ok förutom några förbipaserande som behövde skällas på en del. Hoppas värmen håller i sig för blir det kallt igen får hon nog vara hemma med Johan igen. I hundgården brevid bor en labbehane. Dock skiljer ett förråd dem åt så de kan tyvärr inte nosa på varandra.

I morse fick jag för mig att Tix haltade lite grann. Det syntes dock ingenting på lunchen eller efter jobbet förrens vi kom hem. Efter att hon legat och sovit en stund (det var tydligen alldeles utmattande att stå i hundgård) ville hon inte alls gå på höger fram. Vid inspektion hittade jag ett sår mellan trampdynorna som hon nog slickat en hel del på. Ska försöka hindra henne och täcka såret så borde det nog läka snart för det var inte stort. Skulle ha tränat lydnad men nu hoppade vi över det. Mindre än en månad kvar till söktävlingen så hoppas hon har bra läkkött.
Vi tränade förresten uppletande i söndag (i Storvreta) och det gick riktigt bra för en gångs skull, med tre svåra saker. Körde även igenom appell-lydnaden som känns säker. Är bara framförgåendet som kan knasa till det lite så det bara att träna på tills det är dags. Blev tyvärr inget sök pga att jag jobbade lördagen och på sön kunde inte alla, så det måste vi få till nu i helgen.

Ikväll var jag på årsmöte på UBK och blev invald i styrelsen-kul! Är suppleant-ledamot och har ansvar för mailkorrespondensen som kommer till klubben.

Lite roliga nyheter är att; jag och Johan ska flytta ihop 1 April, om vi inte hittar något att byta hans lägenhet mot så flyttar jag in här i den nuvarande. Blir inte så stor skillnad eftersom jag ju ändå är här hela tiden. Rocke (katten) har därför fått flytta hit redan nu. Vill ju egentligen inte bo i lägenhet i stan igen men vad gör man inte.... Det andra är att vi nu äntligen köpt en digitalkamera så imorgon ska jag ta och lägga ut lite bilder där det faktikskt syns vad fotografiet föreställer.

Nu måste jag åka till Gränby och hämta Johan som har spelat tennis, vill inte-gäääääsp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback