Tjohoooooiiiiioooooo!!! Uppflyttade!

Idag var det tävlingsdags och som rubriken antyder så gick det jättebra. Vi blev upplyttade och fick 1:a placering med 269,5 poäng (54,25 i specialen och 215,25 i lydnaden). Är så himla glad och framförallt ska det bli kul att kunna träna viadre på en ny klass. Är så less på appell-lydnaden. Domarna gav Tix många lovord och sa att min orutin drog ner då jag inte riktigt litade på henne när hon jobbade i skogen-ropade tillbaks henne för fort och skickade mycket mer än nödvändigt.. Men övning ger färdighet.
Tyckte dock att de var lite snåla på lydnaden, eller snarare att de dömde lika hårt som i lydnadslydnaden vilket bruksdomare ofta ju inte gör, men, men det räckte ju bra ändå. Måste jobba vidare på fria följet fick neddrag till 7 för att hon tränger (tyckte inte det var så farligt) undrade de om "gemet" kunde lämna min sida. På linförigheten klagades på kort koppel vilket jag inte för mitt liv kan hålla med om, ska det släpa i backen eller?

Så nu är det bara att träna på för nästa mål helst före sommaren (man måste faktiskt sikta högt iaf), lägre sök, lägre spår och lk3. Idag ska jag dock slöa resten av dagen, började med att fira segern med ett Max-mål, mumsfillibabba!


Kommentarer
Postat av: Ina & Moia

Grattis, grattis igen! Jag har uppmärksammat er på Moias sida och uppdaterat era tävlingsmeriter där!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback