Aktiv dag

Jag och Tix gav oss ut själva i skidspåret (i Lunsen)i morse för Beskow skulle på annat. Efter någon km fick vi dock sällskap av en liten jakthund som tyckte Tix var mycket läcker. Han var utrustad med peil och halsband med tfn-nr och eftersom han var klistrad på oss verkade han inte vara ute på jakt längre. Jag fick tag på ägaren som mötte oss på parkeringen, de hade precis avslutat sin jakt.

I eftermiddags passade vi på att ta en promenad och ett lydnadspass vid Gränby sportfält, för Johan hade tennisträning där uppe. Skönt att vara på en skottad och belyst plan=parkering. Idag travade hon in på apporteringen igen, känns som allt nytt jag hittar på för att belöna momentet fungerar en gång sen är det inte värt att galoppera för längre. Hon greppade dock både metall och trä direkt utan lek. Körde långa streckor fritt följ-mkt bra. Även stegförflyttnigar gick fint. Elaka matte tvingade Tix att träna kryp på den kalla marken =(, hon har lite bråttom och dessutom tror jag hon lyfter en del bak-är svårt att se själv. Måste även be någon kolla vårt läggande med språngmarsch för jag anar att hon lättar något precis när jag springer de första stegen.

Är för övrigt precis hemkommen från bion. Wallander skjöt boven, så nu vet alla det (f-låt). Spännade och helt ok film men lite väl genomtänkt fall kanske.

Nu ska vi sussa imorgon ska vi kl 10 på klubben och köra uppletande. Sen ska tävlingsförrådet städas...kuligt!

Natti natt! / E & T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback