Inventering och uppletande

Har varit på brukshundsklubben hela fm. Först var vi ett helt gäng som tränade uppletande. Det gick väl sådär för Tix. Hon tog en ganska direkt på 50m men sedan sprang hon bara på djupet fast den andra saken låg i början av rutan. Fick visa den och sen tog hon den givetvis. Kommer och lämnar bra. det finns en väldigt enkel anledning till varför där inte finns någon systematik i henns letande-vi tränat ju aldrig. Ska börja träna korridorer och lägga ut synligt för att lära henne gå raka skick för att få med hela rutan.
Sen gjorde jag, Ina och Elin en storröjning i tävlingsmateral-förrådet där det slängdes, sorteradess och flyttades om. Så nu är det jättefint och gott om plats. Är en sådan skön känsla att få ordning i kaos, vart det än gäller.

Bortskämda Tx-fisen vill inte äta sin mat. Kan ju bero på att Johan ger henne allting annat. Hon går bara och småäter siit foder under dagen, kanske ska ta undan den om hon inte äter direkt? Hon får Royal Canin-Maxi Sensible och det har funkat bra förrut. Ska kolla om vi ev bör byta foder.

Jag fryser om tårna...

Ska lägga in Tix MH-protokoll här, håller på att skriva ner det på datorn, är ett mycket bra resultat tycker jag.


Imorgon ska vi börja med inomhusträning i Jällaskolans ridhus. Vi är nio st som har hyrt det varannan måndag fram till slutet av Mars. Ska bli tacksamt att slippa snön ett tag.

Tjillevippen!


Kommentarer
Postat av: Ina & Moia

Tja brudar! Vilken snygg blogg ni har! Jag ska genast undersöka hur Moias blogg funkar och försöka komma igång med den. Moia blev förresten lite avis att hon inte fick följa med på uppletandet också (elaka matte!), men nu är hon ute och åker skidor med husse, så hon är nog nöjd ändå! Ser fram emot att ses på träningen imorron! Kramar från oss!

Postat av: Jenny

Hehehe.... Om Axa inte vore sådan bitch så kunde du släppa hem Tix till mig ett tag.... Med två hundar och en katt som sitter i köket och skriker varje gång jag tittar åt det hållet, så skulle jag nog få fason på Tix matvanor också!

2006-01-08 @ 23:01:43
URL: http://dobermania.blogspot.com/
Postat av: Ina & Moia

Det funkade inte så bra med Moias blogg... Har lagt till en provisorisk dagbok på henne hemsida, i väntan på att jag ska få hjälp att göra en egen blogg. :)

2006-01-10 @ 11:54:04
URL: http://www.moia.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback