Lyckad ridhusträning

Internet ville inte fungera hemma igår så rapport från träningen kommer först nu. Pga en skadad hund (trist för Axa och Jenny) och en i hög löp, så var vi bara sju ekipage som tränade igår. Vi började med en kaffestund på läktaren för att snacka igenom träningsupplägget. Man vill ju göra mesta möjliga av tiden och ytan. det är verkligen så mycket roligare att träna ihop med andra, titta på varandras moment, få råd och hjälpa till. Alla var mycket sugna att komma igång ordentligt igen efter helgerna.

Jag värmde upp Tix med fritt följ som ju känns riktigt bra nu för tiden. Jag får vara på henne en del om att hon vill tränga men hon tar det bra. Efter det körde vi apportering-lika bra att ta det tråkiga i början. Jag hade laddat med blodpudding i fickan så, tjoho, va kul det va att komma och lämna av. Kunde tyvärr inte kasta apportbocken så långt pågrund av den begränsade ytan men några galoppsteg hann hon ta ändå, bra!
Fick bekräftat att vår krypträning varit rätt då Mia kollade oss. Hon tränger dock även här så jag får vara noggrann med att inte gå för fort fram så hon tappar position. Rumpen är iaf bra i rörelsen vilket ju känns viktigt. Körde några lägganden-inga problem. Påbörjade rutan genom att ställa ut en kon en bit framför rutan och sedan skicka henne dit. Hon kan ju redan att ställa sig "stå" bakom konen så när jag flyttade in den så hamnade hon rätt, så jag tänkte bygga momentet därifrån och sedan köra den på olika håll osv. Hon blandade dock ihop vilken kon hon skulle springa till ibland så jag får vara tydlig ett tag till.

Idag tänkte jag träna henne att backa ifrån mig på håll, vilket ju är bra för att få henne i rätt position i flera moment. Bra inomhusövning när det snöar och är kallt.

Titta här vilket fint halsband Tix har fått, beställt från
www.vibri.com Mycket kul att själv knåpa ihop hur det ser ut. Hennes Björkishalsband håller på att falla i bitar så nu va det dags att shoppa nytt.
Nytt halsband

Nu ska jag kolla på gårdagens avsnitt av "Prison brake".

Tja! / E



Kommentarer
Postat av: Jenny

Inget internet hemma? Men du var väl här i Svista igår (eller blandar jag ihop det?)? Och igår satt jag och jobbade mot internet större delen av kvällen....

Ja, det var ett fint halsband... ;-) Inte för att jag behöver köpa ett, men å´ andra sidan vore det väl tråkigt om man enbart skulle köpa endast det man har behov av.... Då skulle jag t.ex. inte kunna gluffa i mig den Paradis-choklad jag just nu äter.... Hmmm - nu har jag snart övertalat mig själv till att köpa ett hundhalsband!!! *asg*

Postat av: Ina & Moia

Gu' vad med grejer de hade på vibri!! Kanske är där jag ska skaffa Moias nästa halsband också - hennes björkishalsband är lite, lite för stort, så hon har lärt sig att om hon backar och ruskar på huvudet kan hon komma loss... Tackar för tipset!

2006-01-12 @ 08:21:35
URL: http://www.moia.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback