Uppdatering av helgen

Bättre sent än aldrig. Sitter på jobbet och väntar på att sluta, halvdag idag.

Tänkte bara berätta lite om Vemdalenresan. Vi tryckte alltså in en massa folk, Tix och mängder av packning i tre bilar. Jag, Johan och Tix åkte i vår lilla Fiesta och höll tummarna för att det skulle hålla hela vägen. Det gick som smort förutom att vi fick "låna" lite el för att komma hem igen i kylan.

Stugan var supermysig och inte allt för liten så det gick bra att bo allihop även om det blir lite närgånget ibland. På fredagen for vissa iväg till backarna men jag, Johan, Tix, Anders och Stefan gav oss ut i spåret. Det tog inte lång tid innan jag och Tix var lååångt efter de andra "proffsen". Tix fick dra mig i nomeselen och det gick faktiskt riktigt bra till slut. Jag föll i varje sväng och blev helt slut men lyckades faktiskt ta mig runt de 8km. Tix drog även Johan en bit och sedan var hon helt slut, då fick hon springa lös så var hon tokpigg igen. Hon älskade verkligen att leka i snön hela dagarna, det märks vilken landsdel hon kommer ifrån =)
Skidåkningen avslutades med fika i skogen och efterföljdes av stretching i stugan, för både mig och Tix. Trots det hade jag ordentlig träningsvärk resten av helgen.
På Nyårsafton var vi ute och lekte på dagen. Tix fick dra pulkan upp och så for vi ner för backen. Hon går igång som bara den och far runt i snön med klapprande käft. På kvällen lagade dukade vi upp för nyårssupé. Johan och Stefan lagade jättegod trerätters-middag. Jag hade gjort ett häfte med snappsvisor som sjöngs med varierande uppskattning. Senare gick singlarna och ett par ut, så vi var bara sex st som firade tolvslaget hemma. Vi skålade och tittade på fyrverkerierna utanför. Är verkligen skönt att ha en hund som är helt oberörd av smällarna och tjuten men jag lider med de stackare som inte har det lika lätt.
Det blev en ganska tidig kväll vilket va skönt dagen efter då det bla byggdes en snökoja och spelades spel. Spelades för övrigt en hel del spel under helgen under högljuda diskussioner =)  På måndagen packade vi och städade och kom iväg hemåt vid lunch. Va en jättemysig helg med jättegosiga människor och världens duktigaste hund-som charmar de flest (förutom när hon hugger i ngns armar under pulkafärden, oops!)

Ser fram emot att åka upp igen till våren någon helg. Ska försöka träna på skidorna och dragandet nu så länge snön ligger kvar. Är ju inte så lätt att springa i det här vädret och träna kondition behövs.

Igår kom min syster Anneli och hennes pojkvän tillbaks från semester i Cypern. Hon bor till vardags i Oxford men ska nu va i Sverige några dagar. De ska bo hos mig i Svista så jag flyttar in hos Johan under tiden. Jag är annars väldigt less på att bo fram och tillbaks och i en ryggsäck, typ.

Ikväll ska vi gå på bio tillsammans med Stefan och Patricia. Vi ska se nya Wallander-filmen "Mastermind". Imorgon är det dags för sökträning, kuligt! Snart är det ju tävling igen(25 feb), tiden går så fort.

Har lagt till en ny länk till min granne/träningskompis Jennys blogg.

Ha en bra dag! // Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback