Blocket...

Är på jakt efter en halvbur till bilen och var därför inne på Blocket och sökte under kategorin "hundar och katter". Kunde ju då inte låta bli att även klicka in på diverse rubriker för hundförsäljning. Som vanligt blir man ju bara förbannad över vilken idioti folk skriver och att det faktiskt finns folk som köper dessa hundar (är ju absolut inte alla annonser det gäller men många). Utan stamtavla men ändå renrasig är ju en uppenbar favorit...

Har dessutom precis legat och glott framför tv:n (åh vad jag är aktiv) och ramlade då in i programmet "showdogs mums and dads" och jösses vilka människor. Att de dessutom har mage att kalla det de pysslar med för hundsport fattar jag inte. Visst kan man väl ställa ut men när det är allt ens hunderi handlar om och helt hysteriskt dessutom...alla är vi olika...

Har tränat konditionsträning i skogen idag. Jag och Johan gick med ca 30-50m mellansrum och skickade Tix till varandra i terrängen. Skitkul tyckte hon men blev ganska trött. Har köpt boken "Friskvård för hund" av Annika Falkenberg och Karin Yllö, och där finns en hel del bra träningstips för både kondition och muskelbyggnad. Dessutom massage och stretching och annat nyttigt.

Imorgon ska vi träna sök vilket lilla damen nog är ordentligt taggad inför efter sommarlovet-kul!

Kommentarer
Postat av: Ina & Moia

Haha! Jag har också ramlat in på "Showdag mums and dads" och jag kan ju bara hålla med. Tjejen med weimaranern verkar rätt vettig och har kul med agility och jakt med sin hund, men de andra, som är helt hysteriska över sina utställningar... Flyglar i spegelglas och små ettriga hundar som bits i skrevet! Ojojojoj! :)

Postat av: Emma

Ja eller hur. Och så klagade de på den tjejen som faktiskt aktiverade sin hund. Att lära hunden tricks är tydligen helt förkastligt... Man får sig ett gott skratt emellanåt iaf =)

2006-07-24 @ 19:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback