Flåsar på i skogen och på cykel..

Jobbar en sväng på Mellanskog nu i sommar så då passar jag på att cykla med Tixan dit och hem. Är ju inte så långt men känns bra att få lite kondisträning så där på köpet. Gäller ju att hålla sig i form så gott det går.
I skogen kämpar vi på så länge det går. Körde sök i onsdags och skickade bl a tre tomskick och sammanlagt åtta skick. Det var inte allt för varmt och Tix  gick bra utan att bli långsam hela vägen. Var riktigt nöjd faktiskt. Att tänka på till nästa gång är att vi nu kört på samma bana två ggr i rad med samma dolda lega. Det lärde sig ju lilla fisen direkt så nästa gång jag kör där blir det att lura henne lite med figgen i annan ligga i närheten.

I tisdagskväll tränade jag och Marie uppletande i vid gamla Uppsala-högarna. Efter det körde vi konditionsträning genom att skicka hundarna över kullarna emellan oss. Mycket effektivt. Tycker att Tix börjar bli riktigt bra i fysiken nu. Sen har hon ju en kroppsbyggnad som är kraftig och bred över ryggen och hon är ju inte liten som tik "ska" vara.

Ikväll ska vi på födelsedagsparty hos Patricia. Blir väl ganska lugnt, tror inte att jag orkar lyssna på berusade människor halva natten. Dessutom tränar vi imorgon vid kl 9.


Är så pirrig för Cherie och Fredrik som igår eftermiddag åkte in till förlossningen och nu undrar man ju vad som händer. Kanske har de fått sin lille fis nu. Så spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback