Morgondopp i vättern

Min mamma bor precis bredvid Vätterns strand så jag och Tix tog morgonpromenaden ner till vattnet och simmade en stund. Mycket skönt efter en svettig natt-vill ha en portabel AC med mig runt i livet. Man får passa på innan stranden är full av folk för då är det inte poppis med hund där.

Ikväll ska jag ut till min pappa i Habo och tänkte då passa på att träna en sväng på brukshundsklubben där när det svalnat ute.

För ett bra tag sen skrev jag i bloggen att det hade hänt något i vårt liv som jag skulle återkomma till. Kan vara dags att göra det nu....Om knappt tre månader, närmare bestämt 28 sept, ska Tix bli storasyster åt min och Johans lilla bebis! Vi ska alltså bli föräldrar vilket är helt otroligt stort och fantastiskt. Magen växer så det knakar men en sålänge orkar jag löpa runt i skogen för diverse hundträning. Lydnaden kommer ju säkerligen gå att köra hela tiden men brukset får väl vila de sista veckorna kan jag tänka mig. Tror att Tix kommer vara en alldeles utomordentligt duktig tjej med mini-matte/husse.

Sen är det bara att dra på terrängdäcken på vagnen och dra med lillfisen ut på våra upptåg. Det ska börjas i tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback