Träning igår-trött idag..

Sökträningen igår gick mycket bra. Märktes inget negativt av vårt uppehåll utan Tix skötte sig bra förutom vid ett tillfälle då hon var lite nära i markeringen. detta var dock efter att hon belönats på fel vis-lek direkt med figgen-på ett slag. Om det berodde på det eller inte vet jag ej men hon brukar lära sig "fel" fort, lika fort tillbaka igen dock. Tomslag där hon gick bra fram och sen in. Markering på heldolda sandtunnan utan tvekan. Hög fart utåt och inga tecken på minskad ork. Tack och lov slapp vi värmen i skogen igår och fick istället stå ut med regn och åska nästan hela tiden, men hellre det så hundarna håller sig fräscha.

Tyvärr fick jag ordentligt ont i ryggen (korsryggen, svanskotan) efter träningen vilket hållt i sig idag också. Sånt vill jag inte ha mer av. Skulle åkt till klubben på dagen men det var så varmt och klibbigt så jag skippade det. Har varit och bebisshoppat lite och sedan promenerat på stan efterföljt av fika med Cherie och Fredrik. Tix blev som alltid tok-glad över att träffa dem. De har nu gått över tiden 10dgr så deras bebis bör vara här när som helst, mkt spännande.

Nu har jag precis bestämt med Marie att vi ska ner på klubben imorgon fm och träna. Hoppas på svalt väder så man kan hålla på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback