SM i lydnad och Agility

Imorgon startar årets lydnads och agility-SM som går av stapeln här i Uppsala på Gränby sportfält. Jag ska vara skrivare i ring 1 på lydnaden. Kl 6.30 ska vi samlas och sen pågår det till framåt 17 så det blir en lång dag i solen-28grader skulle det tydligen bli imorgon. Ska bli kul att se alla duktiga ekipage (61st). På söndag går finalen och då är jag ledig och ska bara va publik. Ikväll var det "kamratfest" där det fåtalet funktionärer som tog sig dit blev bjudna på lite mat-trevligt.

Tänker mycket på vår träning och hur jag ska förändra den för att vända vår nedåtgående spiral. Tävling på onsdag igen men är tveksam. Även om hon känns bra på träning är jag rädd att hon ändå går ner sig när vi går in på tävling... Tänkte träna imorgon kväll efter att ha blivit peppad av att kolla lydnad hela dagen. I förmiddags körde vi ett sökpass-jag, Elin och Marie. Det var varmt för både förare och hundar men gick helt okej ändå. Tix vill gärna dra framåt på vägen ut så jag tog tillbaka henne några gånger och försökte nästan skicka lite bakåt hellre. Ett tomskick som gick bra-hon gick ut ganska mycket bakåt dock men ok, bättre det än fram (ska jag vara lite petigare kanske...). På sista figgen fick hon inte fram något bra skall utan de blev väldigt gällt. Berodde nog både på trötthet och att hon tyckte Elin var konstig under preseningen.

Nu är det bäst jag lägger mig så att jag inte är helt trött och förvirrad imorgon. Risk för solsting finns ju också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback