I Jönköping

Kom ner igår vid sjutiden till mamma. Käkade sushi, mumma! Idag har vi varit i Habo hos pappa och hälsat på. Var och åt på habo hotell vilket typ är enda restaurangen där ute. Tix tycker det är måttligt roligt hos pappa för man får inte springa runt och busa något alls där-inte repa nya parketten...suck!

Nu sitter jag med brorsorna och deppar eftersom HV71 ligger under efter två perioder mot Färjestad i semifinalmatch ett. Johan är dock mycket nöjd med resultatet vilket gör det ännu värre. Ska försöka hinna träffa Agnes en stund sen och imorgon blir det middag hos Farmor och Farfar och fika hos Mormor innan det är dags att åka hem igen. Känns som man mest stressar och äter när man är här nere.

Tix är allmänt bångstyrig just nu. Misstänker starkt att det är löp på gång om ngn vecka. Du brukar hon bli tjurig och döv för allt jag säger men desto mer intresserad av luktfläckar...skitunge. Är jättefint väder idag och vi tog morgonpromenaden på vätterstranden där Tix kunde springa ut på isen som tyvärr lagt sig på Vättern. Är verkligen det jag saknar mest i Uppsala, vattnet och stranden mitt i stan.

Nu börjar tredje perioden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback