Idag är det vår!

Tillfälligt iaf, tydligen ska det bli kallt nästa vecka igen. men idag är det sol och Tix och jag ska ner på klubben och träna några timmar ihop med Marie och förhoppningsvis fler. Vi var där igår kväll också en sväng och körde ett lydnadspass som kändes bra.  Var bara krypet som var helt ruttet men jag måste verkligen skynda långsamt med det momentet så ska det nog lösa sig. Har varit lite dåligt med träning i veckan annars. Körde kort före möten på klubben i onsadags men annars blev de bara promenadträningar under veckan. Tix har nu inga symtopm från urinvägsinfektionen längre, de försvann nästan direkt. Hon äter dock antibiotika i fem dagar till.
I går fick vi pröva på något helt nytt på jobbet. Tix blev presenterad för en bit narkotika som sedan gömdes och så fick hon leta. Hon fattade galoppen och markerade för det de två gångerna vi prövade. Kul, så vi ska pröva om ett tag igen. Vet inte om detta verkligen kan leda till något men att drömma om hundförartjänst kan man ju alltid göra. Och tydligen finns det möjligheter med rätt hund.

Nej nu ska vi skynda ut och hinna njuta av denna soliga lördag så mycket det bara går...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, kunde tyvärr inte komma idag - kände att jag måste priritera annat och dessutom har jag ju inget att träna något vettigt med.... :-( På tisdag är jag också fullbokad hela dagen och kvällen, men jag hoppas ni får trevligt! Skulle gärna följt med annars!

I övrigt tycker jag att om det är hundförare du vill bli, så är det ju det du ska satsa på! Så svårt är det inte.... Kör regelbundet till ditt skyddsgäng så att du får hunden gk i lägre skydds, kör ett L-test (det borde hon klara,tycker jag) och ring sedan till ett par vaktbolag! Sedan löser det sig nog, ska du se!

Postat av: Emma

Tack för de peppande orden, och visst är "drömmen" att bli ngn typ av hundförare.
Synd att du inte kan hänga på och käka, det blir fler tillfällen!

2006-03-20 @ 08:35:01
Postat av: lisa

Hej
slank in här på din blogg och läste lite om dig och hunden, mycket kul att se hur ni jobbar ihop.
Jag har själv börjat tävlingslydnad med min ena hund, han är för övrigt godkänd i blodspår som vi gått i med honom.
Jag har en hemsida oxå www.villafarmen.com där har jag lite mer än bloggen för den är ganska ny.
/Lisa

2006-03-20 @ 12:17:26
URL: http://blogg.villafarmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback