Kurs igår...

Inte för mig utan för sju st hundägare med sina olika hundar i åldern 8-15 månader. Jag var med som hjälpinstruktör till Lotta som håler kursen. Igår jobbade vi med "Nej"-övningar och startade med att de fick se hur Tix ser ut när hon får en korrigering =( och hur fjäsknde och glad hon blir när matte släpper pressen på henne. Sen fick de jobba med att Neja sina hundar mot köttbullar, de andra hundarna, roliga människor o dyl. Var flera som det gick jättebra för och det är ju kul att det som förmedlas går fram. 
Efter kursen tränade vi en kort sväng. Hoppapportering som är super. Även metallapportering vilket gick bra, hög fart in till mig vilket beror mycket på att Tix var toktaggad. Framförgåendet-inga problem. Fjärrdirigering, där hon gärna rör sig ngt framåt när jag står på fullt avstånd. Fritt följ-positioner igen och igen-blir bättre men det är så svårt att inte nudda mattes ben.

Nu äter jag frukost och ska ta tåget till jobbet om en timme. Hade jag gärna hoppat över men det är dock sista dagen före sex dagars ledighet. På fredag åker vi ner till Jönköping och hälsar på familjen, trevligt och alltid stressigt att hinna besöka alla.

Tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback