Orolig morgon..blod i urin

Har precis pratat i tfn med Ulltuna och ska åka in dit med Tix vid lunch. Igår var vi och tränade uppletande hos Tina och Tix kissade ofta även under arbete vilket kändes konstigt. Jag blev nästan säker på att löpet var på gång och tänke inte så mycket på det. I morse hade hon dock kissat inne (händer aldrig) och det var blodfläckar runt kisspölen. Inget löpdroppande från henne dock så jag anade att ngt var fel. När vi var ute kissade hon sökert sju ggr på en 15min runda och det var blod i urinet varje gång, de sista gångerna bara blod. Dessutom verkade hon vara besvärad av att kissa. Så nu ska vi in till veterinären coh försöka få ett urinprov med oss. Förmodligen är det urinvägsinfektion som ska behandlas med antibiotika så då ska det väl gå över snart. Jag blir så himla orolig dock för min lilla tjej.
Nu måste jag ringa Marie och meddela att det inte blir någon sökträning för oss, jättetråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback