Börjar undra om det verkligen är unghunds-Malle...

..som jag har här hemma. Beter sig mer som en 14 år gammal labrador. Värre soffpotatis och slöfock får man leta efter. Nu får det va slut på löpande för den här damen. Är helt meningslöst att träna med henne överhuvudtaget och det är inte långt kvar tills det är tävling. 25/5 är det lägre sök i Norrtälje och 4/6 Lk3 i Bro-Håbo. Dessutom hade vi ju äntligen kommit igång med spårträningen men det är inte att tänka på nu, det enda det resulterar i är irritation hos mig.

I helgen har jag varit MH-figurant i hettan. Var mycket intressant speciellt på lördagen då det var en bra blandning av raser, bla en liten malletik. På söndagen var det en boxerkull som beskrevs. Inte riktigt min typ av hundar men glada och snälla (och inte så mycket mer). Man blir lite hemmablind hur ens egen hund är och det är nyttigt att se hur extremt olika reaktioner man får på retningarna.

Igår var vi på beachen i Enköping en sväng och Tix fick ta sig ett dopp. Tyvärr tog batterierna i kameran slut så det bev inte förevigat. Till skilland från förra året ger hon sig nu ut på simdjup men hon är värdelös på att simma-framkallar en del skratt när hon försöker hoppa fram utan att bottna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback