Regnig dag

Ingen motivation alls att träna idag varken hos mig eller Tix. Dessutom har det spöregnat större delen av dagen så det har inte blivit något konditionspass heller-inte bra men ibland får vi väl lata oss lite. Tix trivs väldigt bra i sängen. Helt uppenbart skendräktighet som påverkar hennes temperament. Hon är inte lika seg som under löpet men inte sitt vanliga jag. Det mysiga med henne när hon är så här är att hon blir mycket kelig. Ska helst ligga på mig och mysa hela tiden.

I lördags var vi desto aktivare då jag var i Lunsen efter jobbet och la ut ett spår-ca 500m med tre apporetr och bitstocken som slut. Spåret fick lilla i drygt en timme medans vi var och promenerade runt Sunnerstabacken där Tix även fick jobba sig upp och ner för backarna en del. Det gjorde henne lite lagom trött till spåret så jag fick inte jobba lika hårt på att bromsa henne. I övrigt gick det sådär-hon går lätt upp med näsan och tappar ofta spåret. Stannar och väntar in henne till hon är på igen och så går det några meter och så samma sak igen. Är hon bara i spåret så följer hon jättebra men sen blir det slarvigt. Om jag inte snitslade så tätt skulle vi hamna-jag vet inte var. Ska pröva med godis i spåret igen och se om det ger ngt resultat. Pinnarna plockar hon utan tvekan eller påverkan från mig så det har hon förstått. När jag belönat henne för dem är hon dock inte speciellt ivrig att spåra vidare...det känns som det verkligen inte är hennes grej, men jag tänker inte ge upp för det. Vi SKA lyckas med detta, även om det tar tid.

Igår körde vi ett sökpass som gick bra. Flera tomslag som gick bra, inga tendenser att inte komma till mig på tillbakavägen. Hon är lite närgången vid markeringarna så det får vi jobba ordentligt med igen. ag vill att hon backar ut och gärna lägger eller sätter sig och skäller. Även på tävlinge hade hon varit nära-men inte på. La platsliggning efteråt. Gömde mig fyra min-inga problem. Enda problemet har varit en liten tendens att lukta i gräset efter några min-inte mycket men det ska ju inte ske alls tycker jag. Elin och jag la upp vittringsapportering år varandra. Vi ska ju båda tävla trean i Bro Håbo på söndag. Tix plockar rätt men släpper sen. Luktar lite och tar rätt igen och kommer. Jag har berömt henne för tidigt när hon lyfter pinnen vilket gör att hon nu inte kommer in direkt om jag inte säger ngt. Ska jobba på det...är ju ändå några dagar kvar =) Dessutom tuggar hon.

Imorgon kommer min syster Jenny på besök från London och stannar till på fredag-jättekul! Måste dock se till att hinna träna en del för att vi ska ta oss igenom någorlunda på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback