Sen lägerrapport

Lägret förra helgen blev verkligen lyckat. Både för de andra deltagarna (vilket gör att man som delansvarig pustar ut) och för mig och Tix. Körde två dagar sök vilket gick riktigt bra med tanke på hur sällan vi tränat på sistone. På eftermiddagen körde vi sakuppletande och lydnad / budföring och lydnad. Gjorde en grym tabbe under budföring med störning som jag inte ens orkar dra här. Det verkar hur som helst att hon släppt det och att momentet är intakt. På lördagkvällen spelade vi brännboll och grillade-mysigt!

Bilen strulade under helgen och är nu inlämnad hos Dr Volvo som skriver ut den imorgon. Vilket medförde att jag inte kunde träna i dag som var planerat. Blir så stressad av att inte hinns träna ordentligt före tävling, hoppas att få till träning på lördag. Lydnaden känns dock säker (som om att man någonsin är säker...). Tränade för Mia i måndags och blev ropad genom programmet. Det enda som släpar efter något är krypet som kräver dubbelkommando.
Imorgon har vi KM där vi tävlar i lydnaden och upplet/budföring, så då får man ju chans till en bedömning. Vore ju trevligt också att göra bra ifrån sig där.

Konditionsträningen för Tix (och mig) har nu startat ordentligt med cykling efter att cyklen varit på service. Det är helt sjukt så dåligt flås hon har. Blir det inte bättre på några veckor blir jag nog orolig.

Nej nu är det dags att ge sig ut och fila på några moment inför morgondagens kamp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback