Mycket träning i veckan

Tränade sök i tisdags och igår och lydnad i onsdags. Nu ska vi ju inte tävla sök förrens i mars så då kan man ju plocka isär och fila lite på olika delar. Igår var det markeringarna som fick sig en sväng. Jobbade på att hon ska ligga och markera och hålla sitt avstånd även när jag närmar mig. Gäller att verkligen hålla på det där och förklara för figgen hur hon ska vara innan belöning kommer. På tävlingen hoppade hon fram och tillbaks och skällde figgarna uppe i ansiktet men de var inte lättskrämda tack och lov. Vi körde även uppletande igår och det gick bara bra. Fyra föremål på en raka och ett föremål i andra hörnet längst ut. Hon plockade in fyra föremål sen slutade jag för att inte riskera bråk på sista efter att de andra gått . Så som jag alltid borde göra men inte alltid gör. På söndag kör vi igen.
Imorgon påbörjar jag min instruktörsutbildning till Allmänlydnadsinstruktör. Ska bli mycket intressant. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback