Träningstävling???

Vi är inte klara för tävlingen imorgon men om inte annat så blir det bra träning för oss. Om allt faller på plats så kan det ju gå, men hur ofta händer det. I högre klass kan man inte leva på turen som vi nästan gjort förut. Körde sök igår och det kändes väl ok, förutom att hon kom lite nära i en markering. På tävling har hon en tendens att komma närmre och närmre på varje figge för att sedan stå och skälla dem rätt i ansiktet. Men det kommer nog inte vara vårt största problem utan snarare risken att hon far iväg hela banan tills hon hittar en figge. Vadå komma in till stigen? Vad gäller lydnaden så är ju knappast framåtsändandet säkert och uppletandet kommer aldrig att gå om de släpper ner sakerna så de försvinner i snön. 
Ska bli ganska kul att tävla dock för det var ju ett tag sen och så har jag ju sällskap av Marie. Johan och Tuva skulle varit med men nu har vi bestämt att de stannar hemma istället. Mycket beroende på ett visst gnäll om dåligt väder från Johan som inte uppskattar livet utomhus lika mycket som mig. Då kan ju jag också koncentrera mig helt på mig och Tix.
Nu ska jag försöka somna i tid så att jag kommer upp på morgonen. Skönt att det inte är så långt jag ska.

Kommentarer
Postat av: Cherie

Lycka till! Vi håller både stora och små tummar för Tixan och dig!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback