Sökträning

Igår tränande vi sök för första gången sen i somras. Det blev en lång dag i skogen för det var sex hundar som skulle köras och på stigen hade vi två barnvagnar att rulla på-Tuvas och Odins. Jag körde figge på varje skick och det var inga som helst problem för Tix att jobba på precis som före avbrottet. På tredje figgen ville hon ta en alternativ väg ut längs en stig men jag tog tillbaks henne två gånger och sedan gick hon rakt. Markeringarna var bra och hon höll rätt avstång till figgen. Sista figgen låg ner och där var hon lite nära en snabbis men rättade till sig. Imorgon kör vi sök igen. Riktigt kul att komma igång med träningen och så hoppas jag man får tävla snart.

Idag har hela familjen varit och tittat på Johans kompis som kör cross. Blev en del väntetid så vi tog en skogspromenad också. Var jätteskönt väder med sval höstluft och sol. Har varit lite slarvig med Tix vardagslydnad och det fungerar ju inte i längden så jag ska nu se till att vara konsekvent och hålla på alla regler ordentligt. Vi hade en dust i fredags efter att Tix tog en tur efter en hare mitt i stan-inte kul! Måste ta tag i det problemet snarast ska bara klura ut hur..


Kommentarer
Postat av: Kristina med mallen Tuva

Hallå
Här har det hänt saker ser jag! GRATTIS till er lilla Tuva! Tråkigt att Tix varit sjuk! Hoppas hon mår bra nu och att det inte är ngt som återkommer. Lycka till på mentaltest och ev tävling!!

Hälsningar från Kristina med mallen Tuva (som var med på skyddshelgen i Stockholm i våras)

2006-10-16 @ 14:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback