Träningen igång igen

Igår och idag har vi varit på klubben tillsammans med Marie och Beskow. Igår blev det nästan två timmar lydnad som kändes riktigt bra med tanke på hur lite vi tränat. Särskilt framåtsändandet förvånande mig att hon gjorde så bra. Ibland förstår jag inte hur Tix kan fatta galoppen så snabbt i ett nytt moment. Är väl bara att tacka och ta emot. Vet ju att det inte alltid flyter på lika enkelt, tyvärr. Idag körde vi uppletande, med paus för amning bland träden-är bara att vänja sig vid utelivet för Tuva. Fyra föremål med tre på djupet och ett nära. Förutom att hon gick ut för djupt en gång så gick hon mkt bra-kanske ska satsa på att vila oss i form i fortsättningen.... Körde även lite lydnad efter. Mer framåtsändande. Tyvärr inte med människor i gruppen utan bara uppställda hinder-gick bara bra idag också. Det jag inte är nöjd med är att hon vill stanna och kolla efter mig ibland när hon kommit en bit efter gruppen. Har backat ännu mer i krypet och tränar kontakt lite som vid fritt följ. Går långsamt fram men det känns som att detta är rätt sätt att träna det på för hon kryper bäst om hon tittar upp samtidigt. Överlag så känns det inte helt omöjligt att vi ska kunna starta högre om några veckor men nu har vi ju inte kört söket på ett tag så man ska väl inte säga för mycket.

Har fixat en ny blogg nu för att skriva om Tuva och familjen:
www.tuva-liten.blogspot.com Har inte skrivit så mycket än men det kommer snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback