Lilla familjen

Johan o barnen
Första promenadTuva2

Igårkväll kom vi ut på första promenaden. Blev inte så långt då jag forttfarande är ganska mör. Dessutom vill Tuva äta mest hela tiden så man kommer inte så långt innan det är dags. Tix har som synes kommit hem från Marie och Tobbe som tog hand om henne medans vi var på BB. Tack så mycket för hjälpen!! Tix har luktat lite försiktigt på Tuva några gånger men är annars inte speciellt intresserad-trodde hon skulle var mycket mer nyfiken.

Nu börjar det landa hos oss att Tuva är här och det är så häftigt. Precis som man alltid hört förut-det går inte att beskriva. Hon äter, sover och bajsar och vi bara njuter av att mysa med henne. Vid födseln vägde hon 2910g och var 50cm lång. Inte så stor tjej alltså men det räckte till när hon skulle ut ändå vill jag lova. Vi hade dock en komplikationsfri och bra förlossning som gick ganska fort. Efter en vända då vi fick åka hem igen kom vi tillslut in på förlossningen kl 23.45 och kl 06.34 var hon född efter en timmes krystvärkar. Vi hade mycket bra personal med oss genom förlossningen vilket var skönt.

Är en konstig känsla att inte vara gravid längre. Nu är jag ju lite öm men annars är det skönt att kunna röra sig lite lättare igen och snart vara tillbaka helt. Blir inte mycket träning denna vecka men nästa vecka ska vi nog köra igenom lite lydnad iaf så Tixan får sitt också. Hon ska lämna blodprov imorgon för att kolla att allt fortfarande är bra, och det hoppas vi verkligen.




Kommentarer
Postat av: Cherie

Hej på er! Vilket fint kort när hon ligger i vagnen! Men tänk vilken skillnad det är på henne å Viggo. Vi vill också lägga i vårat fårskinn men det finns inte en chans att vi får plats med det OCH Viggo i mjukliften. Det blir att ta bort den och lägga allt i sittdelen istället! 2 månader och stor som en 4 månaders....det är inte klokt!
Hoppas allt går bra - hon är verkligen supersöt lilla Tuva! Njut av det lilla livet - det går verkligen jättefort!
Stor kram!

Postat av: Jenny

Grattis till att du numera kan titulera dig mamma!!! Har varit bortrest i veckan och inte sett den stora nyheten förrän nu.... Ha det gott! Krama underverket från mig!

2006-09-22 @ 17:47:14
URL: http://dobermania.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Va fin hon ar i lilla mossan. Helt stor....... Langtar.

2006-09-24 @ 15:33:07
URL: http://svennyjenny.blogspot.com
Postat av: Ix med familjen

Hej
ÅÅÅ JÄTTEGRATTIS TILL BEBISEN FRÅN OSS ALLA!!!
HOPPAS TIX ÄR BÄTTRE, HAR SETT PÅ SIDAN ATT ALLT VERKAR BÄTTRE. GE HENNE ER KRAM FRÅN MAMMA IX OCH BRORSAN PRICKEN.
Ix är nyopererad jag berättade ju att vi haft problem med nacken hon hade en jätte stor och ful fettknöl som var som en knytnäve stor i halsen. Nu är hon opererad och piggare än dom senaste 2 åren!!! Och bäst av allt är att det bara var en fellknöl!!! PS. Nu skäller hon igen!!!) Så gumman stannar hos oss och vi ska faktiskt ut och tävla. Pricken ska ut i söktävling och är riktigt duktig känner att vi kommer överens nu lite bättre, vi har haft en ganska tung period då han tyckt att han kan leva sitt eget liv.
Vårat hus är nog färdigt om en 2 - 3 månader och då ska jag lägga ut hemsidan och så. Just nu är det lite kaotiskt vi bor i husvagn med tre hundar och tre barn ( tur att den är stor) Huset blev försenat.
Ha det bra och sköt om er allihopa.
Mamma ix med hela familjen.
ps christer och zaiko har fått uppflytt till elitskyddet.

2006-09-25 @ 10:36:18
Postat av: Ina & Moia

Hej, vad fin hon är er lilla tös!! Min dator har strulat, så jag har bara kunnat se dina inlägg fram till den 12/9 fram tills idag. Jättekul att se och STORT GRATTIS igen!! Jag blev nästan lite avis när jag fick veta att Tuva kommit till världen äntligen, men det är ju bara för att jag längtar så tills det blir dags för oss! Just nu får jag nöja mig med en ultraljudsbild och att känna sparkarna. Det är bra häftigt det med! :) Skönt att Tixan mår så bra också! Stor kram!

2006-09-27 @ 20:38:08
URL: http://www.moia.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback