Tillbaka från fjällen

Påsk helgen är nu över och den har vi spenderat i Klövsjö som ligger i närheten av Vemdalen. Johans familj har en stuga där som ligger i direkt anslutning till både utförs och längd-åkning. Nu blev det dock endast promenader för det var inte så bra underlag och så är det svårt att åka med Tuva. Vi har dock varit ute massor och rört på oss och Tixan har njutit som bara den. Hon tyckte dock det var lite kallt i snön när hon ville lägga sig och vila och försökte använda oss som soffa.
Förra veckan var min syster här på besök så det blev ingen skogsträning för oss. Däremot en del lydnad och vi konsentrerar oss på framåtsänandet, kryp och fria följet. Var även på Östhammar bk och tränade en dag då jag för jag var i krokarna och köpte en sittvagn till Tuva. Ska ju tävla i Östhammar den 29/4 vilket känns så där halvrätt när jag inte hunnit träna alls mycket sök. Hoppas på träning på söndag. Jag åker iväg till Jönköping imorgon och kommer hem lördag kväll. Tix ska vara hemma med Johan så hon kommer väl bli en odåga lagom tills jag är tillbaka. Han har dock lovat att de ska ut och springa så motion får hon ju iaf.
Ikväll blir det lydnadsträning på klubben och jag ska försöka hinna med uppletande före också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback