Välbehövd sökträning

Nu är man hemma från allt farande igen och Tix är nöjd och glad att ha matte tillbaka. Tyvärr har jag dragit på mig ännu en förkylning så den planerade söndagsträningen blev inställd för vår del. Tix fick dock ta en simtur ute vid Viks slott istället. Mindre ansträngande för mig =). Igår kom vi dock iväg och tränade sök tillsammans med Marie, Mimmi och Emelie. Körde flera skick med figge rakt ut varav en tävlingsmässig markering. Inga problem med avstånd men hon tappade lite i skallet när jag var nästan framme, men återupptog snabbt. Avslutade med ett tomskick följt av hare på andra sidan som belöning för att hon kommer in, och det gjorde hon bra. Blir nog träning på fredag igen och förhoppningsvis en i början av nästa vecka innan tävlingen som är nästa söndag i Östhammar. Det märktes på hundarna att de inte är riktig vana vid vårvärmen ännu. Idag verkar dock värmen vara försvunnen igen så det kanske inte är något man behöver bekymra sig över till denna tävling. Jag måste slå in i huvudet på mig själv att komma ihåg vattnet och inte alltid glömma det nere vid väskorna. Tix brukar dock klara sig bra ändå men risken blir ju större att hon tar en slurk i någon pöl om hon inte får vatten på stigen.

I eftermiddag ska vi ut och snitsla spår i Järlåsa, inför klubbens tävlingar i helgen. Jag ska gå ut elitspår på lördag och sedan snitsla om för söndagens högrespår. På söndagen tar Monica hand om spåret för då ska jag vara MH-fig i Vallentuna. Efter snitslandet är det bara att stressa till klubben för instruktörsmöte. Hoppas det inte blir för sent för jag vill hinna köra lite lydnad efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback