Bråkig sökträning

Tix och jag var inte riktigt överrens idag på sökträningen. Hungriga hunden var nämligen mer fokuserad på att äta rådjursskit än att gå ut i banan på vissa slag och det ogillades starkt av mig. Dessutom gick hon grunt och kom in till stigen igen fast det låg figgar ute. Hon som brukar jobbar på för länge och så gott som alltid tar figge om det finns någon. Kanske för att jag körde mycket tomt sist som hon slarvar. Eller så var det pga att det var helt vindstilla och mycket snö. Hon fick iaf figge på varje skick för att öka intresset lite och det var väl ändå ok. Det positiva var markeringarna som är fina. Hon backar bara lite väl långt bak ibland, backar och backar till belöningen kommer. Tränade flying också som funkar ok om det nu inte var det som gjorde att hon inte gick ut, men varför skulle det...funderar... Inte så många veckor kvar till tävling så vi får jobba på detta lite.

På söndag är det annan tävling, nämligen lk3 för hundrafemtioelfte gången (nåja, femte gången iaf, tror jag). Nu vill vi inte ha något mer andra pris! Oavsett hur det går så har jag bestämt att det blir sista lydnadstävlingen på ett bra tag. Varför göra något som jag inte ens tycker är speciellt kul, bara för att det ska göras? Nej nu satsar vi helhjärtat på brukset då jag vill få igång spåret också i vår och gärna tävla elitsök i år (kanske, eventuellt, ifall att). Både Tix och jag tycker att brukset är så mycket roligare så det är ju ett lätt val.

I morgon är det dags för instruktörsutbildning igen. Snart är jag klar efter att jag och Marie redovisat vårt projektarbete (matte med springerspaniel som är lite för glad i andra hundar) i slutet av mars. Då blir det lite mer tid för min och Tixs träning på helgen igen.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback