Efter en fullbokad söndag..

..sitter jag nu framför datorn och gäspar. Började dagen på klubben där jag och Elin körde uppletande och lite lydnad. Uppletandet gick bra och det enda som strejkade var att hon inte tog sig hela vägen ut i ena hörnet förräns jag dirrigerade henne vilket jag egentligen inte vill. Annars jobbade hon på bra och blev bara lite störd av alla viltspår i rutan på klubben. Lydnaden bestod av kommenderat fritt följ, vittringsapportering och fjärren. Momenten kändes bra och det är ju positivt inför tävlingen.

Efter träningen for jag hem och sen direkt iväg på babysim med familjen. När vi simmat klart var det bara hem och hämta Tix och sedan till klubben igen för att sätta sig och ta emot kursanmälningar. Det kom och ringde en hel del folk som ville gå kurs och det är ju kul. Jag ska hålla en fortsättningskurs ihop med en annan instruktör och det blir spännande. Ska ju examineras från instruktörsutbildningen i slutet av mars och man får ju hoppas att det blir ett godkänt resultat. Hade utbildningstillfälle igår och vi analyserade och instruerade unghundsekipage vilket var väldigt givande. Är kul att få stå och babbla hundträning till någon som verkligen vill höra och lära sig av det lilla man nu kan-och se att det man säger fungerar för dem med deras hundar.

Fortfarande svinkallt ute. Trodde jag skulle bli en ispinne när jag packade in flickorna i bilen förut. Längtar efter våren. Om man ändå hade ett par skidor så man kunde göra något kul av vintern. Blev avis på alla som skidade fram med sina hundar i Hågadalen idag. Ska nog kolla på Blocket en sväng...

Ha re´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback