Sjuk!

Efter några timmar ute i kylan igår kom jag hem med mycket ont i halsen och feber. Med hjälp av lite Ipren mår jag något bättre idag men inte tillräckligt för att aktivera Tix. Träningen för Sandra idag blev ändå inställd pga kylan (herr boxer och herr dalmatiner, som också skulle träna, är ju så frusna) så det var ju bra på ett vis. Johan kom hem på lunchen och tog ut Tix så jag behöver inte gå ut alls. På morgonen tar han alltid ute henne, fast hon är så trött då så hon vill helst sova vidare. Hon kommer rusandes in i sovrummet och lägger sig när de kommer in.

Igår körde jag, och Susanne med Bibbi, markeringar tillsammans med Mette som dock är utan hund för Tricksy är hos sin uppfödare (Iaxedex) och ska snart föda små tossiga valpar. Både Bibbi och Tix går ju på skall och båda gjorde bra ifrån sig. Jag är nöjd med Tixs markeringar för hon har bra position och lägger sig oftast fort och håller i skallet bra. Kan bli ett kort avbrott när hon hör mig men inte mycket. Mette klättrade upp i en gran på ett skick och det gav Tix lite huvudbry. Hon tog två varv runt granen, sen in under och börja skälla. I övrigt så var hon jäkligt taggad och ville gärna söka mer men det känns bra att hon blir lite uppdragen på söket inför tävling. På söndag ska vi köra igenom tävlingsmässigt och sedan kör jag en kort taggande träning nästa vecka. Hoppas nu bara jag blir frisk snart men det ska nog ge med sig.

I helgen ska jag gå första delen av M3-utbildningen vilket ska bli intressant. Missar tyvärr instruktörsutbildn. men det får gå ändå. Så är det när man vara med på allting på en gång.

Nu ska jag ta och lägga mig i sängen och vila lite så bakterierna försvinner.

Kommentarer
Postat av: Mette

Hej
Kul att du upptäckte min blogg, jag har ändrat i den idag så det ser bättre ut än igår.
Hoppas du kryar på dig till tävlingen.
Jenny berättade igår att kommunen har gjort skidspår i våra sökbanor i Lunsen - man får hoppas att det bara är nu över sportlovet, för annars får vi det svårt med tävlingen!!

2007-02-23 @ 12:46:32
Postat av: Linda & Zting

Tjenixen!
Hoppas att du kryar på dig, det är förj... med dessa förkylningar som går nu, verkar aldrig ta slut på eländet!
Tänkte bara tacka för erbjudandet om söndagens träning men tyvärr har jag ingen bil så jag har fått några andra att träna i morgon så en av killarna hämtar oss :O).
Läser bloggen sen o kollar hur det gått för dig:
Krya på dig/L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback