Träning i kylan

Vi var några tappra hundar med mattar som tränade igår kväll. Tix klarar ju kylan ganska bra men det är värre för de lite mer tunnpälsade. Jag tränade trean-moment med helt ok resultat. Som vanligt ingen galopp in med metallen dock men jag börjar ge upp. Ska väl kanske prova med klicker som Mette föreslagit..har bara inte så bra koll på klickerträning, men jag bör ju iaf pröva allt innan jag är nöjd. Fritt följ gick knappt att träna för det var blank-is under snön så det gick inte gå normalt. Blev bara lite positioner och sättanden. Sättande under gång som ju är ett nytt moment är inga problem. Även fjärren käns bra nu och hon flyttar sig bara liiiite framåt i skiftet från stå till ligg. Nya rutan funkar också bra men hon vill gärna dra lite åt konerna men går iaf in rätt väg. Tyvärr har hon fått någon knäpp på vittringen som ju jag trodde var säker. Plockade glatt första bästa pinne. Om det var snön eller att jag vädrat dem dåligt eller att hon helt enkelt inte förstod uppgiften vet jag inte... Ska pröva igen imorgon och går det inte då så blir det att backa. Går tydligen inte "vila i form" med alla moment.

Idag var det sjutton minus när vi vaknade och det är ju inte direkt lockande men när vi väl tog oss ut hade solen kommit fram och det värmde lite. Tränade lite i en park i stan och fick bra störning av folk, hundar, cyklar m m. Tix bryr sig inte alls om dem vilket är skönt-att man kan träna vart som helst. Fast då får man glatt svara på lite frågor från förbipasserande:
-Vad är det för ras, en rodisean ridgeback (stavning?) kanske?
-Äh nej... 
Den var i och för sig ny och en variation på:
- Den där schäfern ser inte ut som en schäfer...
- Hmm, vad kan det bero på? Ja just det. Det är ju ingen schäfer!!!

Ska nu sluta ögonen en stund innan Tuva vaknar.

Kommentarer
Postat av: Cherie

Tänk att det skall vara så svårt att se att det inte är en schäfer då! Jag tycker inte de är lika nånstans!
Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback