Äntligen sök

Tränade sök idag och var supernöjd med Tix. Inget fel på energi och arbetslust där inte. Körde tomslag från start till åttonde skicket där jag hade en figge. Gjorde jättefin markering-la sig i rätt position och skällde direkt. Körde sen två tomma till och slutade med en figge som hon också markerade jättefint. Tomslagen var bra förutom ett där hon vek av grunt och jag skickade om efter ett litet samtal. Hon gick ut precis lagom och kom in direkt på "här är jag" istället för att göra mastodontslagen hon kör med ibland. Trots att det var snö och en ganska tung terräng höll hon tempot hela vägen. Min lilla gumma tillbaka i form så fort! Eller tror jag för gott nu? Hon är iaf inte alls deppig längre och inte alls slö som efter förra löpet, då det ju höll i i någon månad. Efter söket körde jag ett snabbt uppletande. Mest för att kolla av att hon håller isär det och söket och det var inga problem. Dock var det lite svårt att hitta i snön men när hon stack ner nosen ordentligt så hittade hon iaf två saker av tre och sen var jag nöjd och så hämtade vi den sista tillsammans.

Hittade en blogg skriven av polishunden "hund"
http://blogg.aftonbladet.se/5240/ , som jag nu sjävklart följer med stort intresse. Kul att den är skriven ur hunden perspektiv. Nästa vecka får jag veta om jag kommit ett steg närmre mitt mål...dagarna går långsamt.

I helgen kommer hela familjen hit och imorgon blir det lite middag här hemma tillsammans med även Johans familj och lite vänner. Ska försöka hinna med lite snabb aktivering av Tix imorgon förmiddag för sen får hon en lite småtråkig helg på den fronten. Men det är ju alltid kul att det kommer folk, tycker ju hon med.

Ha re´




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback