Brukslydnad igen då.

Igår kväll startade jag upp träningen av högrelydnaden igen efter att ha traglat lk3-moment i tid och evighet. Nu skiter jag i dem och kör bara igenom före tävling för jag prioriterar brukset nu när det närmar sig.

Körde framåtsändandet där fokus just nu är att få ner tempot efter gruppen. Hon går ut mkt bra från mig och går verkligen spikrakt men har lite bråttom i traven. Kryptränade och fick rådet att träna vinklar direkt eftersom hon gärna har lite bråttom och ligger framför mig. Tungapporten var skitkul och hon gallopperade gärna in med den. Särskilt när belöningen var nya leksaken från tomten. Glömde förresten skriva att under uppletandet i förrgår så la jag ut metallapporten som ett föremål med hopp om att få fart in eftersom hon alltid är snabb in på uppletandet. Och mycket riktigt så kom hon i full gallopp med metallen när hon hittade den-Duktig tjej och mycket glad matte. Hoppas nu man kan föra över det till lydnaden också.

Idag är det regn och rusk ute och Tuva har väkt mig många gånger i natt, så det blir en lugn dag för vår del. Möjligtvis lite träning i parken när Johan kommit hem.


Kommentarer
Postat av: Emma och Issi

Så att du varit inne och kikat! Vi kommer med all säkerhet synas uppe på klubben, ochjag lovar att du kommer höra när jag behöver hjälp... Men ön så länge går det faktiskt bra. Han har lugnat ner sig bra mycket. Massor med kramar till dig, vovven och familjen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback