Trött matte och seg hund

Vi passar ihop jag och Tix nu för pga Tuvas sovtider (eller avsaknad) av dem så är jag aningen tröttare än vanligt. Och Tix är segare än vanligt i någon slags efter löp-deprission. Tränade på klubben igår ihop med Mette och när vi kommenderades i fria följet var Tix helt låg med hängande svans och konstant slickande om munnen. Hon som brukar vara helt övertaggad i momentet allt som oftast. Men när jag tänker efter så var hon ju precis så här sist hon hade löpt också. Vill mest ligga i soffan och mysa och käns allmänt låg och ängslig och utan energi. Än har hon inte blivit helt förslöad dock och jag hoppas att det inte kommer heller. Ska försöka förhindra henne att ta det lugnt. Krypträningen med vinklarna har gett resultat-i går hade hon inte alls lika bråttom. Eller så berodde det bara på slöheten-OBS, varning för negativt tänkande. Blir bara så less när min hund inte är som hon brukar. Då glömmer jag tyvärr fort hur bra hon kan vara men jag ska skärpa mig och tänka framåt, förbi det här.

Imorgon ska vi ut till Järlåsa för att ha utbildning i skogsarbete och framförallt spår. Ska bli jätteintressant och sen blir det trevligt med teori vid brasan med grillning istället för inne i klubbstugan. På söndag ska vi på babysim med Tuva så inget sök i helgen men förhoppningsvis i början av nästa vecka. Söket kan förhoppningsvis göra Tixan lite mer road.

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback