Uppletande på riktigt

Ägnade vi oss åt idag. Igår kväll när vi var ute och sprang i stadsskogen tappade jag nämligen mitt körkort så idag när det var ljust tog vi en promenad där och letade efter det. Varken jag eller Tix hade tyvärr någon framgång så nu är körkortet förlustanmält.
Blev ingen träning igår för Tuva sov och jag ville inte slita upp henne när det var meningen att vi skulle ses. Däremot var vi alltså ute och sprang 5km på kvällen. Tix är så slö nu efter löpet-Hopp och lek, säger man och hon travar lugnt iväg.. Vill inte att hon ska bli lika tråkig som efter förra löpet, vill ha min vanliga energiska vovve. Och så lägger hon ju direkt på sig i hullet så nu ska dra ner lite på maten och springa mycket. Fast jag läste någonstans att det är dumt att dra ner på maten för då blir de bara ännu mer slöa, och det ska vara ännu värre att ge lightfoder så det skippar. Därem,ot ska jag sluta med färskfodret för det tar helt enkelt för mycket plats i vår lilla frys. Magnussons torrfoder ska prövas nu så får vi se om ett tag hur det funkar.

I kväll är det funktionärsfika på klubben så jag ska ner en snabbis för sen är det sängen tidigt som gäller. I morgon bär det av till Falun för fystester. Dessutom ska jag hälsa på Tixs kullbror Pricken (Mix) som flyttat till ny familj i Borlänge. Har inte sett någon av syskonen sen MH:t så det blir kul spännande.

Snälla alla där ute..Håll tummarna för mig imorgon!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller i alla fall tummarna.... Får du veta besked direkt (om fysiken räcker till) eller måste du gå och vänta på svar?

Postat av: Emma

Grattis Älskling...visste du skulle greja det! Du é bäst.

2007-01-11 @ 17:40:56
URL: http://www.tuva-liten.blogspot.com
Postat av: Emma

Ett förtydligande-ovan var alltså skrivet av Johan som inte förstår att han ska byta namn.

2007-01-11 @ 20:23:22
URL: http://www.tuva-liten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback