Nationaldagen

Idag har vi haft lydnadstävlingar på klubben och jag var TL i lk1. Allt flöt på bra för mig genom de 11ekipagen men tyvärr var det en del som gick upp på platsen och någon som bröt. Inga bråk dock och det är ju skönt. Det var riktigt varmt och soligt så jag har bränt mig på axlarna. Var slarvig och smörjde bara in mig i ansiktet.

Efter tävlingen åkte vi ut till Johans föräldrar där vi lekte i trädgården,både hundarna och Tuva, och så åt vi middag. Har nu förhoppningsvis hittat huset med stort H. Ligger i närheten av Örsundsbro i
Långtora. Ända nackdelen är att det är eternitplattor på det men de ska tydligen inte vara farliga när de sitter där så länge man inte tar sönder dem så de dammar. Vi åkte förbi idag och spanade lite och det ser mycket bra ut. Vi ska på visning på söndag och hoppas sen på att det inte blir för dyrt. Tomten är perfekt med ordentligt uppväxta buskar och mycket plats. Det är drygt 3 mil till Uppsala och 1 mil till Enköping.

Känner att jag har svårt att motivera mig till träning när jag inte har en tävling nära inpå. Nästan så jag funderar på att anmäla till någon lydnadstävling bara för att det ska hända något. Annars är ju spårandet det viktigaste och det gör vi alldeles för lite. Ska få till det imorgon och/eller på fredag tänkte jag. Kommer jag inte med på spåret i Heby så skippar jag nog det där med spårtävlande och sätter igång med söket igen och bara underhåller spåret för framtida bruk (s!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback