Nosen funkar!

Körde uppletande igår och det gick hur bra som helst. Så skönt att de små krypen nu är borta och vi kan träna på igen. Det blev ett uppletande i en brant backe med skog vid Sunnerstabacken. La ut fem föremål, några ganska stora och en lite napp. Hon tog föremål på varje skick utom sista då jag bråkade lite med henne för att hon inte gick rakt ut utan runt den jobbiga växtligheten och hamnade då fel. Men det löste hon bra sen. Efter åkte vi till klubben och tränade lydnad. La den mesta tiden på framåtsändande där jag delar upp och belönar med boll efter galoppen fram till gruppen och sedan tränar saktagående där ifrån. Har kört så mycket saktagående att hon inbland blir lite seg ut från mig men det blev bättre. Och jag vet ju att på tävling så blir det för mycket fart ändå. Körde igenom de andra momenten i elit och det känns ok. Tempot in på apporteringarna är dock inte säkert utan varierar mellan trav och galopp men vi jobbar på det. I övrigt känns det riktigt bra. Försöker få ett jämnare tempo på inkallningen också. Sträckan mellan ställandet och läggandet går ganska långsamt just nu men jag kör det bara uppdelat och varierar mellan att kommendera "ligg" och att låta henne komma hela vägen in och få bollen.

Vi såg förresten en räv när vi kom till klubben igår. När jag körde in på parkeringen så kom den springandes runt knuten på ladugården och jag trodde det först det var en liten hund. Slet upp telefonen och skulle ta ett kort men då var den såklart redan borta. Kul med lite viltmöten.

I helgen ska jag jobba som personlig assistent så det blir inget sök tyvärr. Men nästa vecka då är det dags så är det någon som ska köra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback