Noskvalster

Bloggen strular så de två senaste inläggen har försvunnit när jag publicerat dem. har skrivit om Tixans näsproblem och förmodligen har hon noskvalster. Ska till Ulltuna på torsdag som var första tiden de hade när jag ringde igår. Så nu kommer vi säkert med på spårtävlingen i Heby bara för det. Ingen idé att spåra nu upptäckte jag i lördags då Tix var helt avstängd i näsan när vi skulle träna. Längtar sååå mycket efter sökträningen men det är ju ingen idé att sätta igång de heller förrens näsan är kollad. Sen jäklar ska vi lägga i högväxeln där så vi blir klara för eliten snart.
Lydnadsträning blev det igår, tillsammans med Marie, på gräsplanen bredvid Fålhagens IP. Kände mig ganska nöjd med metallapporteringsträningen för nu gallopperar hon in varje gång på det sättet vi tränar men hon blir lite lätt i munnen när hon ofta får belöningen påväg in. Idag har vi varit ute och joggat med barnvagn och allt. Gick jättebra men är lite småjobbigt i backar. Fundrerar på att dra på Tix hennes sele och låta henne dra framör vagnen. Det borde ju vara super träning i lagom mängd. Dessutom bra övning inför vintern då vi förhoppningsvis ska komma igång med skidåkandet ordentligt.

Håller på att buda på ett hus i Börje just nu. Är så spännande! Vågar inte tro så mycket dock för det var många intresserade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback