Snart blir Tix lantlolla!

För nu har vi äntligen hittat vårt hus. Det ligger utanför Örsundsbro (Enköping) i byn Alsta och på måndag skriver vi kontraktet. Huset är inte så stort och behöver fixas lite men det kommer bli jättebra. På tomten finns gästhus och andra småbodar och så gränsar tomten till skogen. Längtar efter att få ge mig ut och spana in vad det är för marker och förhoppningsvis hitta ett lämpligt sökområde så jag kan bjuda hem träningsgänget till oss. Det ligger dessutom bara 1km från Alstasjön så nu kan det bli simträning i massor för Tixan. Nu håller jag bara tummarna för att besiktningen ska gå bra och att vi kan flytta in till 1:a Augusti.

Veckan har bestått av lydnadsträning och motionerande. Lydnaden känns jättebra och till och med metallapporteringen känns bra. Är inte nöjd med fria följet riktigt där hon fallit tillbaka lite i stressandet men det är nog mitt fel. Igår gömde jag lite godis till Tix i gräset och tyckte faktiskt att näsan verkar fungera bättre igen. Dessutom har hon inte nyst något de senaste dagarna så nu kan vi nog sätta igång med nosarbete igen. Har tydligen gått en mindre noskvalster-epidemi på klubben.

Kommentarer
Postat av: Mette o Tricksy

Jo det är sök såklart för Gunnel Boström kommande helg. Sedan är jag lite avis på dig att du har tävlingskurs för Mia - blev du inbjuden eller hur kom du med?
Saknar dig i söket
Kram
Mette

2007-06-29 @ 23:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback