Isgata på appellplan

Var nere på klubben och jobbade med vårt projektekipage (instruktörsutbildningen) idag och såg till min fasa att planerna är som isbanor med vatten på. Hur ska det bli till tävlingarna i helgen? Tror inte man kan ploga bort det där och frågan är om det hinner töa bort. Det ska dock vara flera plusgrader och även sol de närmsta dagarna så jag hoppas att det hinner hända lite. I vilket fall blir det ju lika illa för alla.

Tränade i tisdags kväll och det känns ok. Körde uppletande i klubbens ruta och hon jobbar jättebra och letar snabbt i den tunga snön. Missade bara en liten plastgrej som jag fick visa henne. 
Mängdtränar framåtsändandet och tycker hon fått ner tempot ngt, eller så var det bara svårt att trava i snöslasket. Krypet känns bra men hon har lite bråttom fortfarande. Blev lite less på skallet då hon helt plötsligt inte kan sitta still utan måste hoppa ett steg bakåt. Tränade inte det på ganska länge och sen när vi tog upp det förra veckan skulle hon ligga och skälla som hon gör framför figurant i söket. Inte lätt att hålla isär allting. Nu sitter hon iaf.

I morgon ska vi träna uppe vid Gränby sportfält för det är ingen idé att vara på klubben. Dock ska jag ner på kvällen för att hjälpa Elin snitsla uppletanderutan och sedan ska hon pröva lydnadsprogramet på oss då hon ska vara tävlingsledare på söndag. Passar ju oss bra eftersom vi ju gärna kör igenom lydnaden för vår skull också.

Trots det tillfälligt trista underlaget så innebär ju det varma vädret något trevligt-Snart är det vår!!! Nu attan ska det spårtränas så vi kan komma igång med tävlandet där någon gång. Nu när lydnadslydnaden ligger på hyllan har jag ju så mkt tid över, he, he.

Nu funkar det med bilderna så här kommer lite foton på sötaste tjejen:


image52
Vid Uppsala högar

Nähä nu gick det inte ladda upp fler bilder, grrrr skitblogg.

Kommentarer
Postat av: Mette

Lycka till med tävlandet på söndag, jag ska göra mitt bästa för er trots taskigt underlag - man skulle kunna kalla det för plasksök...
Kram
Mette
PS en valp har öppnat sina ögon idag - väntar på bild från uppfödaren

2007-03-09 @ 20:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback